lørdag 12. august 2017

Bomtur til Nydalen - Fisk i Lomma



Tuva og jeg hadde lyst til å fange fisk i Nydalen i dag. Pappa ble som vanlig valgt som sjåfør og turen gikk via ring 3 opp til vår faste plass i Nydalen. Takk til Oslo kommune som har ledige ansattparkeringsplasser i helgene :-)
Det ser dessverre ut til at vi har fisket opp all fisken her i løpet av sommeren. Ikke så mye som et napp engang! Litt skuffet gikk vi derfor over til å mase om is. Pappa var ikke tung å be og plutselig satt vi der med hver vår softis som plaster på såret. Den gnagende følelsen av å forbli fiskeløs i dag gikk dessverre ikke over. Vi må finne en annen plass pappa!
Fine Nydalen
Pappa var ikke så lysten på å dra ned til sentrum, så andre plasser måtte vurderes. Hva med å dra tilbake til Bærum og prøve Lomma? Jeg var ikke så optimistisk da jeg og pappa hadde prøvd fiskelykken i Lomma for et par uker siden, uten et eneste napp... Men pappa overbeviste meg da han nevnte at han hadde syklet forbi en fisker ved Lomma i løpet av uka, og han hadde sett at han hadde fanget minst 3 halvstore ørret. Lomma here we come!
Denne gangen valgte vi å parkere nedstrøms fra Bryn skole, i motsetning til forrige gang da vi prøvde oss rett bak skolen. Her fant vi en fin standplass hvor det var mange muligheter for fisken å stå. Det tok ikke lange tiden før jeg hadde en passe stor ørret på kroken.
Min første ørret i Lomma
Tuva ville også holde fisken!
Denne gangen ble det med denne ene fisken, men det var godt å finne ut at vi har en så god elv i umiddelbar nærhet. Her kommer vi garantert tilbake!
Til neste gang: skitt fiske!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar