fredag 26. mai 2017

Torsk fra Verdens Ende

Etter å ha fått gaven fra fullyflexed måtte jeg jo ut å prøve fluene!
Turen gikk til Tjøme og Verdens Ende. Ifølge et gammelt Alt om Fiske blad skal dette området være blant de 10 beste sjøørret-plassene i Oslofjorden. Dermed var forhåpningene skyhøye :-)
Vi hadde leid en hytte i sjøkanten på Holme Gård, og fisket fra vi kom til vi dro. I løpet av helga tok vi mange småfisk utenfor hytta, blant annet ulke, masse krabber, flyndre og en drøss reker. Felles for alle sammen var størrelsen og vi slapp de derfor ut igjen...
Dagen etter vi kom dro vi ned til Verdens Ende for å bade og fiske. Været var strålende og jeg var bombesikker på å få fisk. Det ble derfor en liten nedtur at det etter flere timers fiske ikke var et eneste napp. Slukøret pakket vi sammen og begynte å gå mot bilen. Ute på brygga møtte vi en familie som så at vi hadde fiskestenger og de kunne fortelle oss at de nettopp hadde sett en torsk svømme forbi. Hvis vi var raske kanskje vi kunne fange den? Tuvas stang var allerede satt opp med en liten lilla jig og vi bestemte oss for å prøve den. Pappa fant ut hvor fisken stod og kastet snøret et par meter forbi, for deretter å sakte og rykkvis dra inn snøret. Når den kom nær torsken gikk den jaggu meg til hugg... Så moro! Fisken ble rask tatt hånd om og sendt til de evige fiskevann.
Torsken fra Verdens Ende
Etter filetering ble det grillings på terassen. Fisken smakte kjempegodt! Min første torsk!
Det ble altså ingen sjøørret på hverken meg, bestefar eller pappa, men vi hadde en super tur allikevel.
Til neste gang: skitt fiske!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar