tirsdag 10. juli 2018

Første fisk i ferien

Så var det endelig ferie! Allerede i fjor bestemte jeg at vi skulle tilbake til Fossen camping for å fiske. Det var dermed like så greit å starte ferien her. Endelig kunne jeg også prøve vadeutstyret jeg fikk til jul. Jeg hadde også nettopp kjøpt meg et GoPro-kamera. Her kan dere se en liten smakebit:
Det var morsomt å fluefiske med vadere, men kanskje mest morsomt at min første fisk på fluestang var så liten at jeg ikke merket at den var på. Den fikk seg et par flyveturer gitt :-)
De fiskene vi fikk var som regel på mark, og nedenfor kan dere se den største jeg fikk:
Meg , fisken og Bessa
Etter et par dager tenkte pappa at det var greit med en miljøforandring og vi kjørte litt lengre opp på fjellet. Etter en liten halvtime kjøring kom vi frem til et fint lite vann. Her kastet vi uti mark og dupp, og vi kjente napp nesten umiddelbart.
Maja og meg
Fisken som nappet bet snart på marken og skulle senere bli frokost...
Fin 250 grams frokostfisk
Resten av tiden på Fossen camping ble et eldorado i småfiskland... Ikke mye å skrive om, men moro lell.
Til neste gang: skitt fiske

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar